Saturday 25 May 2013

only roommates know their roommates well

bismillahirrahmanirahim...

post ni special untuk roomates tercinta, sorry kalau ada sikit unsur emotional,, hehe..

nak dekat dua minggu dah ada kat umah ni.. tiba2 rasa rindu kat roommates tercinta. tak lupa jugak jiranmates tersayang. masuk sem depan rummet dah btukaq, jiranmates pun entah sapa. mesti dah tak macam dulu.

banyak sangat memori kita bersama. susah nak cakap kat sini. tapi memori tu sntiasa melekat dalam ingatan aku. hampa orang yang paling rapat, faham dan banyak tolong aku sepanjang setahun kita berukhuwah ni. jasa hampa tak mampu aku balas dengan material, cuma kasih sayang dan doa yang dapat aku hulurkan sebagai balasan. semoga Allah membalas segala kebaikan hampa :)


seingat aku, kali pertama aku ketuk pintu bilik 202B tu, ada sorg ja sister kat dalam tu. nampak baik budaknya, pakai spek, sopan santun. tanya punya tanya, rupanya ZAINI nama dia. IRK jugak. yes! ada geng!! dia orang perak, area2 kampung aku jugak. syokla mak abah aku dapat berkenalan dengan orang kampung depa.. hihi. lama aku dok dalam bilik tu dengan zaini, dengan bhasa skema "kami-hampa" time tu, kami bersembang la apa yang patut.
 pastu masuk pulak sorang lagi sister. dia mai letak2 barang semua, then dia masuk, duduk bsembang dengan aku n zaini. macam dah lama kenai ja. perghh,, dengaq dia cakap kedah pekat aku jadi excited !! dok KL tapi still bulih cakap utara itu ialah satu bonus buat aku.. hihi.. dia cakap nama dia zawiah, panggil ja JOYAH. nampak cam ganas sikit, tapi dia suka loya buruk. seriusly, hilang tensyen cakap dengan dia.
then, masuk pulak sorg lagi sister, n she is the last one since the room is fix for four person only. muka nampak stres ja, mungkin letih angkut barang dia yang memang banyak aku rasa time tu. yup, sangat banyak. banyak kali jugak dia ulang alik naik turun bilik. dah lama sikit, mak sister tadi tanya kami orang mana, nama apa. then makcik tu gtaw yg anak dia nama SYIKIN. pendiam sikit syikin ni kata makcik tu. yes, mmg syikin nampak pendiam waktu mula2 masuk. dengan kami cakap dua tiga patah ja. lupa nak habaq, dia org kelate.

ingat dak wei benda yang kita tampal depan pintu bilik ni ??
hehe..
hari berganti hari, sem berganti sem, akhirnya hampir setahun kita bersama sebilik. aku cukup kenai perangai hampa sorg2, dan aku pasti hampa pun kenai aku macam mana. dah tau sapa yg suka nanges, sapa yg suka tidoq, sapa yg paling busy, sapa yg kerap kluaq bilik tapi tak bgtau, sapa yg kuat mgusik, sapa yg nset dia selalu bunyi, paling kerap telefon parents, paling genius, n macam2 lagi yg tak dapat aku nak describe kat sini. dan itulah kita ! perbezaan kita yg menyatukan kita sebenaqnya. joyah dengan gaya ala2 mak tiri dia yg asyik paksa org makan bila cukup time, zaini si vice president pulak hari2 tak lekat kat bilik sbb sibuk meeting n study. syikin pulak dengan nset baru dia yg bertukar ganti setiap sem. dan aku pulak melekat dengan laptop dan bila aku tgh online, sesiapa yg bercakap dengan aku pasti tak akan dilayan.. hehe..

cara bilik kami susun selipar, ,, hehe
(gambar di'snap' oleh jiranmates)
masing2 dengan ragam tersendiri.tapi tu la yg mewarnai bilik kita yg kurang nampak warnanya tu. kan ?? seriuosly, kalau aku tensyen, aku balik bilik, dapat sembang dengan hampa n jiranmates, terus hilang semua kekusutan di kepala. "bonding time with roommates" teramatlah berharga bg aku. dapat luah perasaan n bg solution. entah akan dapat ke tak lagi aku ber'bonding' lepas ni ?? hmmmm...

semua tu tinggal kenangan ja. but things end, memories last forever. bila aku rindu hampa, aku akan bukak nset n laptop aku balik tgk gambaq2 kita yg pernah kita snap tak kira masa dulu. gambaq tu seolah2 bergerak, memutarkan masa lalu, walaupun hanya dalam skrin. rindu saat2 kita melawak (walaupun semua
org kata kita dalam bilik ni melawak kasaq) , pinjam meminjam, makan sekali, study sambil main sampai tertutup buku .. sungguh ! aku rindu hampa sangat :'(

"ONLY ROOMMATES KNOW THEIR ROOMMATES WELL"

too much memories here :'(
terima kasih sudi jadi roommates aku walaupun setahun ja . nanti kita jumpak kat gombak. hampa jadi senior aku dengan zaini. jangan buli kami pulak !! nanti kita jadi roommates lagi taw kat sana ! dengan jiranmates skli.. in sha Allah, kalau sempat..  ok ?? last word !! sayang hampa sangat2 !!!!!

No comments:

Post a Comment