Saturday 4 May 2013

kisah 3.5.2013

bismillahirrahmanirrahim...

3MEI 2013...

hari yg aku tunggu2 sepanjang sem 3 ni.. tarikh ni la kemuncak segala program.. dan hari ni jugak la last day for lectures.. minggu depan dah start exam.. selagi program tak tak abih, selagi tu aku tak tenang nak study.. tak suka hati ni nak study kalau ada benda yg masih tak beres.. tak boleh fokus, dan lagi satu memeningkan kepala nak pikiaq pasal benda alah tu.. stress, tensyen, tak cukup tidoq, pi kelas lewat, mengantuk dalam kelas,,  tu semua impak2 yg perlu ditanggung apabila berlakunya kekeliruan dan kecelaruan dalam kepala tatkala aktiviti luar dan study terpaksa dihabiskan seiring sehaluan tepat pada masa yang telah ditetapkan.. (abaikan struktur ayat yg tah apa2 tu,, hehee)

ok2,, back to the story... serius cakap, seminggu sbelum tarikh ni,, aku sangat letih.. badan dan otak amatlah letih.. struggle untuk abihkan semua tasking.. takut tak dapat selesaikan semua tasking ni dengan baik.. sampaikan aku off nset sebab stress sangat dengan mesej yg masuk!! DISTRACT!! tapi aku try jugak sedaya upaya buaya untuk siapkan takat mana yg sempat.. at least, aku dah usaha.. kalau tak usaha langsung tu lain laa..

tapi yang peliknya, sepanjang hari ni, aku langsung tak rasa penat macam mana yg aku rasa beberapa hari sebelum ni... macam biasa, kelas start pukoi 8, abih pukoi 12.. sempat jugak buat sesi bergambar dengan ustaz esam (lecturer arab untuk sem 1 dan sem 3).. usatz memang baik.. sabaq sangat dengan kerenah2 student dia. sangat memahami dan selalu bantu students dalam kelas.. terbaikkkk laa ustaz... banyak ilmu yg aku dapat sepanjang belajaq dengan ustaz.. syokk!! ALLAHU YUBARIKUFIK...


abih kelas, terus keluaq pi mid valley dgn fiza.. beli barang untuk gathering kelas yg telah dirancang sekian lama tapi tak jalan2.. alhamdulillah, last minute planning dengan bantuan kawan2,, dapat jugak kami gather2 harini ^_^ sempat makan dan main game bersama.. happy walaupun sat ja dapat berjumpa.. masing2 dah lain kelas, jumpak pun jarang2.. so ni la masa untuk kami sembang2 n tau perkembangan masing2.. tapi tak sempat nak ambik gambaq pun :'(

  class 620 n 503 is the best class ever !!

orang dekstop tengah fokus... hehe
abih gathering dalam pukoi 5 macam tu.. strait aku gerak terus pi lecture hall untuk preparation AGD hisbah aku. aku ditugaskan sbagai 'orang dekstop' untuk program ni.. hehehe..bukan senang nak jadi pubpro rupanya. doorbill, video, lagu, laptop, semua kena bagi bereh.. and video untuk program ni aku siapkan pukoi 7mlm (sejam sebelum program start).. cuak jugak takut tak sempat siap.. sampaikan masa gathering class pun, aku curi2 masa untuk siapkan video tuu.. letih weyh menghadap benda empat segi ni (laptop) dari siang sampai ke tengah malam.. siapnya dak jugak.. sabaq ja laaa.. abih buat video, settle kan apa yg patut kat lecture hall tu pulak.. dah pukoi 7 lbih2 macam tu, aku balik bilik sat (tak balik bilik langsung sejak kluaq pi kelas).. pukoi 8, mulakan tugas sebagai orang dekstop... hehehe.. nervous kot ! almaklumlah, tak pernah dapat tugas macam ni sebelum ni..

alhamdulillah, AGD berjalan dengan lancar hasil kerjasama yang baik dari semua committee 1st year.. tabik spring la kat hampa weyh!! seronok dapat kerjasama dengan hampa.. pengalaman yg tak ternilai yg aku dapat especially untuk sem ni.. 

bila tengok program yg dirancang berjalan lancar, rasa letih, stress yg ada sebelum ni hilang macam tu ja.. gembira pulak hati rasanya bila nampak hasil yg memuaskan hati..ALHAMDULILLAH, Allah permudahkan segala urusan kami =)
# terima kasih untuk diri sendiri, roommates n 'jiranmates'  yg sudi berpenat lelah bersama, hisbah line-up, tak lupa classmates 620 n 503 yg sudi membantu untuk jayakan gathering kita yg tak seberapa tapi bermakna tuu.. terima kasih sangat2 kawan2 !!!! 

UHIBBUKUM FILLAH <3

No comments:

Post a Comment