Wednesday 11 December 2013

di mana engkau ?

Wahai sahabat,
ke mana kau menghilang saat aku memerlukan dirimu ? aku nak ceritakan sesuatu yang perlu kau tahu. Yang perlu kau dengar dari mulutku sendiri.

aku nak kau tahu, engkaulah sahabat yang sering membantuku, memahami aku dalam apa jua kondisi. Kau cuba  sedaya upaya untuk tenangkan aku tika aku gelisah memikirkan masalah yang tidak pernah selesai.

aku rasa sedih kehilangan dirimu wahai sahabat. Memori pahit manis, suka duka, gelak tawa kita tak pernah luput dari ingatan aku. Sentiasa aku kenang. Aku harap tali silaturrahim yang pernah kita bina tak akan putus.

tapi,
kau seolah-olah pergi meninggalkan aku setelah munculnya si sahabat baru. Seakan kau sudah jumpa pengganti aku. Aku sangat kecewa, sahabat !

inikah yang dipanggil sahabat ??

masih inginkah kau memanggil aku sahabat ??

lupakah kau pada kenangan dan memori kita dahulu ??

bila ku renung kembali,
mungkin aku punya khilaf terhadap dirimu di luar sedar.
jika ya, aku mohon maaf darimu.




tapi apa salahnya jika kau menegur kekhilafan aku itu.
itu lebih baik dari meninggalkan aku begini.

tidak mengapa.
Barangkali aku perlu mencari teman baru untuk bercerita dan berkongsi kisahku.

Tapi setelah aku bersama sahabat baru, kau datang kembali padaku. Adakah pemergianmu selama ini bertujuan menguji kesabaranku ?

maafkan aku sahabat andai aku berhijrah ke tempat lain. bukan bererti aku akan melupakanmu, tapi berikan aku masa untuk memperbaiki diri ini.

in sha Allah, jika dipanjangkan umur,
kita akan dipertemukan lagi kelak.
doaku agar kau sentiasa diberkati olehNya.


terima kasih kerana sudi menjadi sahabat buat insan lemah ini buat beberapa ketika.
walau apa pun yang terjadi antara kita,
AKU TETAP MENYAYANGI KAMU, SAHABAT !!


No comments:

Post a Comment