Friday 4 October 2013

bangkit ! imtihan dah tiba !

usai mengulangkaji subjek nahu, badan terasa agak lesu. otak semakin tepu. lalu aku pilih untuk berehat sebentar bersama kit kat.

eh silap2, berehat sebentar di pembaringan sebenarnya. hehe...

berat galasan yg aku pikul untuk berperang di medan penilaian ini rasanya. aku memegang amanah. ini janjiku dengan mak dan abah saat pertama kali kaki melangkah ke bumi cfs ni. aku berjanji untuk menunjukkan prestasi yang terbaik di sini. dan seterusnya..

tapi saat ini, pemikiranku sudah mula tepu. tepu dengan nahu barangkali. ku katakan pada diriku sendiri, "baru satu subjek hang pulun. ni pun dah rasa nak mengalah."

namun aku cuba menepis jauh semangat yang kian merudum. terbayang wajah mak dan abah di kampung yang bersusah payah mencari nafkah untuk anak2 tanpa jemu apalagi rungutan dan omelan.. untuk anak2, sanggup diberi makanan mereka untuk kita.. itu ibu bapa kita.. tapi kita ? sanggup macam tu ??

terngiang2 kata2 mak padaku,  "mak takmau duit, harta hampa semua. mak cuma nak tgk hampa bjaya. tapi jangan pulak lupa mak abah bila senang nanti."


lantas aku tajdidkan niat...
belajar kerana Allah..
aku taknak kecewakan mak, taknak jugak aku sia-siakan titik peluh abah yang berpenat lelah untuk keluarganya..

MAK, ABAH.. TERIMA KASIH UNTUK SEGALANYA. TERIMA KASIH ATAS SEGALA PENGORBANAN DAN DIDIKAN YANG TELAH DICURAHKAN.  MOGA SYURGA MENJADI IMBALAN BUAT MAK DAN ABAH DI AKHIRAT KELAK..TAK MAMPU ANAKMU INI NAK MEMBALAS. NAMUN AKANKU CUBA UNTUK BUAT KALIAN TERSENYUM BAHAGIA DENGAN KEJAYAANKU. DOAKAN YANG TERBAIK BUAT ANAKMU INI UNTUK IMTIHAN NIHAIE YANG BAKAL MENJELMA TIDAK BERAPA DETIK SAJA LAGI. 
TIADA LAIN YANG AKU HARAPKAN MELAINKAN RESTU DAN DOA YANG BERTERUSAN DARI KALIAN.. #RinduMakAbah

No comments:

Post a Comment