Monday 26 November 2012

short sem

bismillahirrahmanirahim.....

dh dua minggu rasanya masuk sem 2 ni.. sem 2 ni takdak la berat sgt dgn subjek2 yg susah..lagipun 7 miggu ja.. tak lama pun.. sbb tu la nama dia short sem... satu subjek ja weyh!! ARAB!!! yeah arabic,, the only subject that we learn for this sem... sometimes can feel that my brain so full of arabic terms... hmmm.. tp takpe,, suka sgt dgn arab.... arab aku level 5 ja.. rmai jugak budak kls aku yg naik level 6 terus.. mula2 tuh rasa sedih jugak bila level 5 ja,, tp bila lama2 (takde la lama sgt pun) aku mula sedar,, everything happens for a reason.. so aku redha ja dgn kputusan ni.. alhamdulillah.. english pun dh exit.. so,, sem 3 nnti boleh la amek subjek lain.. computer kot ataupun critical thinking ka... tgk la dulu...

jadual sem 2 ni sangatlah pack !!!! grrrrr !!!! klas direct ja dari pg smpai ptg... mlm pun still buat kerja arab jugak.. senang cita 24 jam dgn arab la.. tdoq pun boleh mimpi arab... tgk la jadual dia kat bawah ni...

tgk tuh,, jadual kami pack ooo... hari2 stat pukul 8.. abih pulak pukul 4 ptg.. tmpt yg sama pulak tuh...
klas pulak ada ekon yg kuat sgt... perrgghhh,, mmg beku abih laa... boleh kecut 7 minggu dok sini..hehe
dalam penat2 pun,, aku suka jugak short sem ni.. kan satu subjek ja.. ARAB... so,, senang nak fokus.. aku ni dh la lemah sgt dlm bhasa arab ni.. mmg la aku ada basic arab,, tp dulu tu aku blajaq sbb nk lulus exam ja.. bila abih ja spm,, mmg melayang apa yg aku blajaq mcm tu ja...

and now,, aku sangat2 la menyesal......  menyesal jiddan... sbb susah nk catch up apa yg lecturer ajaq dlm klas.. igt2 lupa.. tu yg payah tu...  so aku amek peluang short sem ni,, utk blajaq arab dgn sungguh2,, in syaa allah,, aku akan try improve sikit2..jap2,, satu lagi.. hmmmmm..... berada sekelas dgn brothers membuatkan aku rasa tersangatlah tercabar dgn kebolehan depa ckp arab walaupun ada salah,, tp aku respek sebab depa berani cakap... ahsantum !!!

apa2 pun,, aku harap dapat timba ilmu dlm bhasa arab ni sebanyak yg mungkin sepanjang 7 minggu nih... kena lawan jugak depa2 yg terer arab ni,, ghibtah,, munafasah,, mujahadah...

sekian.....

No comments:

Post a Comment