Tuesday 5 June 2012

first day at UIA

bismillahirrahmanirrahim...

3 JUN 2012.... aku kna dftr kat uia ni... quite excited.. nmpk2 ja main entrance UIA,, nervous jgak la... msa kat pntu msuk tu pn dh jam tahap apa dh...  so,, commitee kat situ kata msuk dlm suruh cari parking... cari pnya cari x jumpa parking... las2 parking kat mahallah khadijah.. penat jgak la bjalan nk p tmpt dftr.. tmpat dftr kat dewan al malik faisal (AMF)...

smpai2 ja,, dh azan zohor,, so p smbyg dulu la.. lgpun pndftran start pkoi 2... sblum tu aku p amek agka giliran siap2.. peerrrrggghhh!!!!!  no 117 tuuu... tu kira awai la jgak aku mai.. dpt no byk jgak.. ok,, xpa..  elok habih smbyg ,, depa pggil student yg pegang num dari 1-150.. so,, aku p la masuk.. org lain masuk siap bwa beg.. aku msuk melenggang dgn dokumen yg nk kna antaq ja...

then committee kata isi nma apa bnda smua kat temporary matric card... msa tu baru la nk tecangak2 cari pen... aku sebatang pen x bwk msuk... hahhaha... las2 pnjam kat org blkg n org sebelah... dlm stgh jam tggu,,, num aku depa pggil.. p la duduk kat krusi yg depa susun cm main kretapi wktu kcik2 dulu..hewhew... dlm 10 mnit,, smpai la turn aku... pastu sister tu check2 aku pnya dokumen yg nk kna letak dlm fail,,, ok,, bereh dh hok tu.... ok,, sister tu check dokumen yg prlu hntaq kat department trtntu pulak.. haishhh,, sis tu habaq dokumen aku ada la bbrapa tmpat yg bapak aku prlu sign,, tp x sign...

aku pn dgn barang yg mcm nk beteraboq tu kluaq la p cari bapak aku... hmmm,, nk cari bapak aku pn x nmpk rupa dh haih.. rmai sgt org...  selesai yg bab signature tu,, dpt la kunci mahallah (asrama).. yesssss!!!! dpt mahallah zainab jahsy... mmg aku nk mahallah ni pn... sbb senior dok ckap mahallah ni bes... dpt tgkat 2... tu pn seksa la jgak nk angkut barang aku yg mcm nk pndah rumah tu...hahaha... sakit satu bdn nih...

dlm stgh jam tu,, parents aku nk balik dh... huhuhu... aku nangis jgak masa mak aku nk balik... aku ni x pnah jauh dri fmily... dari tadika smpai form 5 dok tang penang tu ja... x kluaq pn... so,, aku pn taaruf la dgn roomate aku,, depa org perak,, kdh,, n klanatan...

committee pn suma sgt sporting,, pnyayang,, bes,, chill ja... syok wlupun baru sehari kat sini.. ok la aku malaih nk tulih byk2... x larat nk taip... nnti apa2 aku update lagi...

No comments:

Post a Comment