Thursday 5 April 2012

peritnya ibu mengandung

bismillahirrahmanirrahim...
td ptg lepas mkn,, saja2 la dok kat depan... mak aku plak tgh dok sembang dgn mkck2 yg ada kat umah aku.. aku ni plak mmg suka dgaq org tua bcakap... xtaw lagu mana tiba2 kluaq cita pasai mgndung.. aku pn pasang tlinga laa...  bkn slalu nk dengaq tjuk2 cmni... aku dgaq mak aku ckap org mengandung ni klu mengidam apa2, msti nk time tu jgak.. then mak aku kata time mgndung kat aku mak aku suka sgt mkn roti,, no wonder la bila aku besaq aku suka sgt mkn roti,, nasi2 ni aku xheran la,, xmakan smggu pn xdak mslh utk aku.. tp klu roti,, jgn wat pasai.. hari2 bnda tu kna ada kat umah.. klu x aku msti jd x ketahuan...

ok2,, then mak aku ckap lg yg org mgndung ni sensitif,,yg tu aku taw la,, slalu tgk lam tv.. klu time mgndung jd sensitif,, aku yg dh sedia sensitif ni cmna la agaknya nnti... ouh,, xdapat nk bayangkan..

dh tu,, org mgndung ni suka mengidam bnda plik2.. klu setakat nk mkn buah ka,, murtabak special, nasi kandaq suma tu aku xkisah... ada yg lg plik.. ckgu aku pnah cita,, ada kawan dia mgndung tringin nk rasa minyak petrol,, ala yg kita dok boh minyak moto tu.. gila ka pa?? ada ka org cmtu... plik sgt aih.. pastu aku dgaq lg,, ada yg tringin nk mkn selipar,, apa xcukup ka mknn kat dlm dnia ni smpai selipar jepun pn nk ngap jgak...??? 

hmmm,, tp nk kata pa kan,, tu la prngai org2 mgndung... entah mcm mna mak2 kita bwk kita smpai 9bulan dulu,, p mna pn dia bwak,, masuk jamban pn kita ikut skli..besarnya pgorbanan seorg ibu.. tp xpenah pn kita dengaq dia merungut yg dia penat bawak kita, susukan kita...  tp kita?? mak mnyak tolong cket pn,, msti ada yg jwb  'xkan xdak upah?'... tu la anak zmn skrg.. DUIT DUIT DUIT...  ish3

No comments:

Post a Comment